Drömmar

Varför är det alltid något som saknas?

Man kan må hur bra som helst men ändå letar man efter något mer..
Man strävar efter en perfekt verklighet.
Men låt mig tala om något för dig, en perfekt verklighet finns inte, den går inte att uppnå!
Ändå söker vi, ändå vill vi, ändå nöjer vi oss inte.

Jag önskar att jag kunde säga: det här behöver jag för att bli lycklig!
Men det kan jag inte. Det enda jag kan säga är: jag drömmer om det här och får jag det så blir jag lycklig för stunden och en dröm fattigare.
Men så länge man faktiskt drömmer så kan man uppnå sina drömmar och bli lycklig, om så för stunden.

Jag drömmer, jag drömmer om många saker.
Jag vet vad jag drömmer om inatt, kanske bara för stunden, kanske bara för natten.

image69

Kommentarer
Postat av: Charming man

är julen bra eller dålig? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback