Fredagskväll

Klockan fem anlände jag till slussen som beräknat trots en onödig tur med en buss från huddinge sjukhus till tullinge (hoppade på första bästa buss för att ta mig till en pendeltågsstation, STUPID!)
Där träffade jag min Älskade Cornelia som har lämnat vår EG borg för Nacka Gymnasium.
Vi åkte till orminge centrum för att köpa proviant inför kvällen vilket resulterade i en Tropicana Juice och en Rocky Road-glass för min del.
Väl Hemma hos Corn Lagade vi middag tillsammans med hennes lillesyster Rebecca. Det blev Kycklingfilé, klyftpotatis och bearnesås.
Efter en välsmakande middag Ringde vi Björkman som inte var hemma. Det skulle inte få hindra oss! Vi satte oss på en buss och åkte hem till honom. Björkmans föräldrar är jättetrevliga. Vi väntade och väntade och sedan ringer Björkman och säger att han ska hem till Sebbe.

Iväg igen då. En taxi resa senare satt vi hemma hos Sebbe och tittade på Djävulen bär prada.
Jag har aldrig sett en sämre engelsk textning men det funkade ändå.
Corn lämnade mig ensam med grabbarna och när jag stod vid dörren för att ringa en taxi hoppas det in en kille och skriker : Tjaaaa!
Lättskrämd som jag är tappar jag andan och hoppar till men han blev nog lika rädd som jag då han hade förväntat sig någon annan...

Taxin kom och jag lämnade grabbarna för att hämta upp pappa i stan.
Jag kom tillslut hem till Huddinge.

Tack för en supertrevlig kväll!


Over and out // Zandra
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback