Ska jag hämta ett glas vatten?

Jag satt och funderade på varför man alltid hämtar ett glas vatten när någon mår dåligt..
inte bara när någon mår illa utan även när någon är ledsen ect.
Hur patetiskt är det inte att ett glas med vatten skulle hjälpa?
"Min farbror har dött"
"Oj, ska jag hämta ett glas vatten åt dig?"

Trots mina åsikter om den patetiska frågan "ska jag hämta ett glas vatten åt dig?"
så var det precis så jag sa då min vän hade hamnat i chock. Efteråt kände jag mig dum men frågan kom naturligt. Likt en försvarsmekanism.. ?
Då slog det mig att ett glas vatten faktiskt speglar trygghet och att i ett jobbigt läge är meningen i fråga väldigt lätt att säga. Så bara genom att fråga : "kan jag hämta ett glas vatten åt dig" så har du visat att du bryr dig men kanske inte vet vad du kan säga och därför tänker jag fortsätta ställa den frågan som en sista utväg.




DAGENS LÅT : "In the morning" - Albino Mammut

http://www.myspace.com/albinomammut   -   BESÖK SIDAN OCH LYSSNA PÅ LÅTARNA!!!!

this is some good shit!



Über und aus - Zandra Aspholm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback