Att vara Alex Schulman

Det finns en anledning till min glädje på fredagarna.
Den glädjen har självklart med helgen att göra. Men det är mer än så.


Jag DRAR mig upp ur sängen klockan 06.30 varje fredagsmorgon för att åka den ca 45 minuter långa vägen till tegnérlunden 5 och tyskan, som är min första lektion på fredagarna.
Det är varken lätt eller kul, ska ni veta. Och Pigg? nej du, inte efter att ha suttit med tyska läxan till tolv på natten efter träningen.

Jag kommer till Huddinge centrum, tar som varje morgon tidningen Punkt.SE av den trevliga tjejen med brunt lockigt hår och punkt.SE mössa, Slår upp krönikan och får de närmsta 4 minutrarna AVNJUTA några relativt betydelselösa ord som "stureplansprofilen" Alexander Schulman (tidigare chefredaktör för Stureplan.se) har skrivit och då VET jag att dagen är räddad!

Jag vet inte varför jag favoriserar denna Schulman..
För 8 månader sedan visste jag inte ens vem han var.
Vi var på tv-programet "Extra,Extra" med klassen där Alex Schulman var gäst.
Kanske favoriserar jag honom för att där satt en skörtskön kille jag aldrig sett förut bärande en blå t-shirt med Bil-motiv och säger : "När jag och min blivande fru lämnar kyrkan ska man kasta ris efter oss och spela " I still haven't found what I'm looking for" med U2". kan det bli bättre ? Är allt jag kan säga. ;D

Därför är jag numera stammis på aftonbladets hemsida där man hittar Schulmans Blogg/Dagbok "Att vara Alex Schulman".

Han må vara "töntig" eller "dryg", men tycker inte alla innerst inne att Schulman är stört skön? :)

http://blogg.aftonbladet.se/14002 - att vara Alex Schulman.

image15

Über und aus - Zandra




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback