tiden stannar

Har du upplevt ett ögonblick då hela världen stannar?
Då allt går i slow motion, dimman lägger sig och du tror du drömmer i vaket tillstånd?
Jag har upplevt det..


Jag hörde ett ord, ett namn.
På samma sätt som ett glas går i tusen bitar föll min kropp samman inombords.
Jag kände skakningarna sprida sig från tårna och uppåt och ut i varje nerv i min kropp.
Hur ilskan, saknaden, förvirringen spred sig och bubblade ut i mina ådror.
Där stod någon jag inte sett på ett år.

Det är otroligt att en enda människa kan orsaka detta fenomen bara genom sin närvaro.


(OM 75 DAGAR KOMMER NICOLE HEM)



über und aus - Zandra Aspholm

Kommentarer
Postat av: nicole

nu är jag hemma! tänk hur mycket jag saknade dig! tänk hur glad jag är att jag är hemma, hos dig.

2007-08-19 @ 21:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback