G - som i gemenskap!

Hur ofta använder du ordet gemenskap?
Hur definierar du gemenskap?

Jag ska ge dig min syn på ordet vi använder dagligen..

Stämningen är tryckt.
Det har gått 20 minuter sedan start och djurgården har fått ett mål i ryggen mot helsingborg.
Människor skriker på och buar ut samme Henrik Larsson som i vanliga fall är hela Sveriges hjälte.
Men idag är han en smädlare, en narr och en fiende på samma gång.
Alla börjar bli otåliga, oroliga.
Visst är det långt kvar av matchen men kan Våra Blåränder hämta upp sig från en eventuell resultattavla som säger 0-2?
Pass, felpass, tillbaka, Johan Arneng, Mattias Johnsson, Jones Kusi Asare och MÅÅÅÅÅÅL!
Nu står 11 000 personer upp och skriker av lycka, kramar om varandra, ler och slutar oroa sig.
Bredvid mig står en 10-årig pojke med Dif keps, händerna rakt fram, öppen mun och munnen skriker : "Jaaaaaa, Djuuuurgååårdeeeen!"
Pojken är min bror och hela det här senariot kallar jag Gemenskap. ^^
( jag är grabbig.. och tro mig, det är inte första gången ;P )


Idag vill jag även ge ett enormt tack till min underbara vän Cornelia Rynefelt!
Till dig. Du som alltid finns där. Du som vet hur det står till med mig, som vet vad jag vill och behöver.
Du behöver ingen närmare förklaring. Du är förjävla viktig för mig.


Dagens plus: Mitt glada humör och att Jacob lever efter den "krävande" helgen. Du är bäst, Gubben!
Dagens minus: Mina iPod hörlurar, måste köpa nya!



Dagens Kommentar:

Johannes - Carl, är din pappa sydländare? 

Carl - Nej?

Gustaf - Men hans mamma är flygvärdinna, det är ju därför han har så mörka ögonbryn.

Carl - Ska du säga! Dina är lika mörka!

Gustaf - Min mamma har också varit flygvärdinna.

( Killarna skrattar för fullt och Zandra tänker )

15 sekunder senare...

Zandra - Jaaaahaaaaa!!! ( Zandra skrattar så att magen krampar när hon äntligen kommer på vad killarna menar )

  

Über und aus - Zandra Aspholm

Kommentarer
Postat av: Marie (you know who)

11000 pers! HAHAHAHAHAHA!

;)

2007-05-05 @ 22:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback