Min första dag på Enskilda Gymnasiet fortsättning..

Lunch.

Kö. ta bricka och glas. (ska man ställa glaset på någon speciell sida?)
Nu kanske ni tycker att jag låter extremt dum men lägg på minnet att vi precis hade fått höra en massa sjuka regler om låsta dörrar när lektionen börjat, fråga läraren om man får gå på toaletten och stå upp och säga goddag i början av lektionen.
Jag var skräckslagen och tänkte på hur det förmodligen ser ut på Lundsberg. Kom även ihåg att jag gick i en skola i Huddinge tidigare, där var vi fria, i min lilla oas som kallades 9F - "pratar en så pratar alla".

Så ovetande som jag är flyttar jag glasen från vänster till höger sida då alla verkar ha ställt sitt glas på höger sida om brickan.

Vem ska man Sitta med?
Jag hamnade vid samma bord som Simone, Viktor och Adrienne.
Kommer inte alls ihåg om vi pratade om något relevant men Viktor kanske kan hjälpa mig att fylla i den delen?

Under lunchrasten gick vi ut i Tegnérlunden och något roligt hände.
Alla tjejerna var nämligen jätteivriga över att hälsa på alla och lära känna så många som möjligt.
Så där stod vi, uppradade som små kycklingar och försökte få en bild av våra blivande klasskamrater och naturarna.

Jag minns inte mycket av vilka jag hälsade på och än mindre minndes jag deras namn, då.
Men två tjejer började jag prata lite mer med.
Den ena hade liknande skjorna som jag hade på mig. Glansig, kortärmas och mörkgrön (min var vit)
Hon Sa att hon hette Emma och kom från Haninge. I den sekunden var jag inte lika ensam och vilsen längre.
Kommer även ihåg den lite halv-dryga men mycket trevliga Camilla från Lidingö.

På hemvägen gick jag där med min EG-pärm och njöt.
men gör man inte alltid det i början?



Kommentarer
Postat av: Marie

"den lite halv-dryga", haha! :)

2008-04-18 @ 18:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback