Love Story

We were both young when I first saw you
I close my eyes
And the flashback starts
I'm standing there
On a balcony in summer air

See the lights
See the party, the ball gowns
I see you make your way through the crowd
And say hello, little did I know

That you were Romeo, you were throwing pebbles
And my daddy said stay away from Juliet
And I was crying on the staircase
Begging you please don't go, and I said

Romeo take me somewhere we can be alone
I'll be waiting all there's left to do is run
You'll be the prince and I'll be the princess
It's a love story baby just say yes.


Kommentarer
Postat av: va?

jag fattar inte texten? vem ser taylor sig själv som? hon är ju varken romeo eller julia, eftersom hon först säger "...du var romeo" och sen "och min pappa sa att jag skulle hålla mig borta från julia?"



"That you were Romeo, you were throwing pebbles

And my daddy said stay away from Juliet"

2009-11-02 @ 18:27:26
Postat av: Zandra

Nu vet jag inte riktigt vad du menar med tanke på att "And my daddy said stay away from Juliet" syftar på ett samtal mellan pappan och "Romeo". :)

Alltså Taylor är självfallet Juliet. Hoppas du förstår texten bättre nu :)

Postat av: nej MEN!

haha, nej men borde hon inte sjungit "YOUR daddy said stay away from juliet" då? Oavsett så pratar hon om sig själv i tredjeperson isåfall! Nej, den här texten är nog inte helt genomtänkt! Kanye hade nog rätt på MTV-galan iallafall! :)

http://www.mtv.com/videos/misc/435995/taylor-swift-wins-best-female-video.jhtml

2009-11-03 @ 11:47:50
Postat av: Zandra

Haha, gud vad roligt det här var för jag vet inte om du driver med mig eller inte MEN självklart ska det vara MY daddy. Har du Sett Romeo och Julia? Oavsett så citerar hon ju sin pappa så självklart "pratar hon" om sig själv i tredje person när hon citerar sin pappa. :)

2009-11-04 @ 21:53:20
URL: http://zandraaspholm.blogg.se/
Postat av: sådeså!

haha! skulle inte säga att jag är seriös direkt, men man kan ju inte låta bli att peta på småfel när kända artister skiver texter som inte flyter på så bra ;)

2009-11-06 @ 15:16:36
Postat av: Christine

Hahahaha Zandra har rätt, trög som inte fattar det? ;) fattar inte vad "nej MEN!" tänker med?

2009-11-09 @ 20:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback