Flytten

Redan två veckor innan flytten började jag noja mig extremt. Sen kom snökaoset en vecka före flytten. Jag kunde inte sova och var livrädd för att någonting skulle hända eller gå fel.

Vi hyrde ett släp från statoil, tog alla Johnnys grejer från E-tuna hem till mig samma vecka som flytten för att underlätta under flyttdagen pch även alla grejer från min pappa till min mamma.
Johnnys familj hjälpte oss med själva flytten och utan dem hade det inte gått. Vi bor nämligen på våning 3 av 3 utan hiss!

Det var en extremt jobbig och krävande dag. Jag körde Johnnys familjs bil och Johnnys pappa körde bilen med släpet.

Allt kom upp ordentligt men när dagen var slut var även vi det. den totala körtiden blev någonstans mellan 5-6 timmar och bärandet tog nog 2 h.



Redan dagen efter körde jag och Johnny upp med de grejer som var kvar och då sov vi första natten i den nya lägenheten. Tanken var att vi skulle till sthlm den 3 dec (min 20-års dag) Men pga. strul med elektriciteten fick vi vänta på en elektriker som kom vid 16 och jag fick fira min födelsedag på soffan med migrän.

Sen dess har det mesta löst sig men vi är inte färdiga med uppackningen riktigt än. Framför allt jag har inte fått upp och in alla mina kläder i klädkammaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback